RSS Feed

Üdvözlet Magyarországról!

Posted on

Épségben megérkeztem kishazámba. Örülök, hogy itt lehetek. Aki ennyit repül az tudja, hogy a legnagyobb nehézség ilyenkor az időeltolódás miatti átállás. Nos, nem panaszkodhatom. Magammal hoztam “csoda eszközömet”, a földelt lepedőt, amelynek segítségével az első éjszaka nem kevesebb, mint 11 órát aludtam (este 6-tól másnap hajnal 5-ig). A második napon pedig 9 órát. Gyakorlatilag teljesen átállva. Néhány furcsaság számomra az első napon. Landolunk Ferihegyen a gyönyörű napsütésben. Hmmm, valami furcsa! Ja! Ez egy repülőtér – és hol vannak a gépek? Kettő darab Ryanair gép pihent félretolva – semmi mozgás körülöttük. Meg mi. Ennyi. Aztán néhány perc múlva landolt egy görög gép. És a többiek? Vagy el lettek dugva direkt – vagy tényleg csak ennyi?

Bent várunk a csomagok megérkezésére a futószalagnál. Szép óriás méretű fotó, éjszakai felvétel a városról, a fények tükröződnek a folyón. “Hol a Vár meg a Halászbástya?” mormogom magamban? Nem találom, aztán belenyugszom, hogy az ember érzékszervei sok furcsaságot produkálhatnak ha nem piheni ki magát. Márpedig éppen 14 órát töltöttem a levegőben és nem aludtam egyetlen percet sem. Na, mindegy. Kérdem a nejem – hmm, nem sok segítséget kapok tőle. Aztán hirtelen a felismerés. A nagy poszterre angolul ki van írva, hogy “Varázslatos Azerbajdzsán!” Micsoda??? Rossz helyen szálltunk le? Megnyugszom, ez csak egy reklám. Nem értem kristálytisztán a logikát: az ember leszáll Budapesten, várja a csomagjait és eközben arra ösztönzik, hogy utazzon el a Varázslatos Azerbajdzsánba! Már bocsánat, de én vagyok az utas és hadd üzenjek azoknak, akik odahelyezték a reklámot. Ez az a pont, ahová a külföldről érkező utas első kontaktusba kerül Magyarországgal. Ténylegesen még ideje is lenne gyönyörködni a nagy méretű poszterben – ha az Budapestet vagy az ország más nevezetességét mutatná. Megdörzsölné tenyerét és azt mondaná: “Ez igen, ezért jöttem és végre itt vagyok!” Na, de jön a meglepi. Ezek itt Azerbajdzsánt reklámozzák. Ez itt ugyebár Magyarország – a logika kereséséről az utóbbi években leszoktam a Világnak ezen a tájékán. Mégegyszer összefoglalva: az ÉRKEZÉSI oldalon (csomagfelvétel), a frissen érkezett utasok számára egy több ezer kilométerrel arrébb levő országot reklámozni egész egyszerűen nonszensz. Csak megjegyzem, hogy kishazánkról egyetlen, bármilyen kisméretű fotót sem láttam. Igaz, hogy a WC-k tisztaságából ítélve egy percig valóban Közép-Ázsiában éreztem magam.

A reptér előtti nagy parkolóban kb. negyven autó van mindösszesen péntek délelőtt. Ami nem sok. Egy részük szlovák, meg román rendszámmal. Hol vannak a magyarok? Aztán néhány perces autózás után az Üllőin egy idióta taxis villog, hogy takarodjunk előle “az ő sávjából”, ahol mindössze hatvannal merészeltünk menni az ötvenes táblánál. Ekkor megynyugszom – nem Ázsiában vagyunk, hanem tényleg Magyarországon. A szombat az ébredezés jegyében telt. Tankolás, autómosatás, bevásárlás, az ilyenkor szokásos dolgok. Három nappal korábban Floridában morgolódtam, mert soha korábban nem fizettem az itt töltött 25 év alatt a benzinkúton ilyen sokat, $59,50-t hagytam ott, miután teletankoltam a szinte csont száraz 3500 köbcentis autómat. Most itthon ennél többet fizettem pedig a nejem kicsi piros autója negyedig volt benzinnel. A szupermarketben a kaja árak teljesen amerikai színvonalúak (a minőség, már nem biztos). A Sparban meglepően kevesen vannak. Emlékszem, néhány évvel ezelőtt hasonló esetben (több napos ünnep előtt) milyen nagy forgalom volt ugyanitt. Most 2-3 ember várakozik egy-egy sorban a pénztáraknál. Kétharmaduknál kézikosár (nem kocsi). Nejem szerint hó vége van, ami azt jelenti, hogy fogytán a pénz. Ha belegondolok a benzinkútnál is talán két autó állt rajtunk kívül, a mosónál pedig senki. A mai nap még a pihenésé. Holnaptól viszont munka. További kellemes hétvégét mindenkinek!

About JM

Welcome to My Blog!

3 responses »

  1. Kedves Quantum Rider! Le sem tagadhatnád, hogy magyar vagy! Bárhol élhetsz, az alap amivel indítasz, a negatívum. Lehet, hogy ezen kellene változtatni. Van ilyen lepedőd is? Amin, ha felkelek, akkor reggel nem az lesz az első jócselekedetem, hogy bírálok tizet? Arra vevő lennék, mert a bírálat, mint látod, nekem is megy már kora reggel:))! Üdv:Edit

    Válasz
    • Kedves Edit! Akik tobb eve ismernek (hatodik eve tartok eloadasokat Magyarorszagon, eddig csaknem 200-t) azok jol tudjak, hogy milyen vagyok. Nagyon szeretem Magyarorszagot es “nem ellene, hanem erte” perlekedek. Es hozzaszolasaimban folytonosan azt hangsulyozom, hogy nem az “orszaggal, mint ingatlannal” van baj, hanem sok ember viselkedesevel. Az ujsagokban szinte mindenki az “orszagot” szidja. Eppen, hogy ez ellen hadakozok. Az orszag emberekbol all. Az emberek hulyesegei teszik tonkre vagy idegesitik a tobbit. Es mindent a penzhianyra fognak, ami nem igaz. Ha egy taxis villog ram a belvarosban – annak semmi koze a penzhianyhoz, az egyszeruen egy idiota. (Az autopalyas “elmenyeimet” meg meg sem emlitettem.) Ilyen folosleges dolgokkal teszik tonkre egymast az emberek. Ezen valtoztatni – ingyen van, nem kerul semmibe. Egyebkent eppen, hogy pozitiv beallitottsagu vagyok. De amint belepek a hataron – sajnos – az elvarasokat gyokeresen alacsonyabb szintre kell allitani – es nem az ORSZAG, mint olyan, miatt – hanem egy kisebbseg masokat bosszanto, butyuta attitudje miatt.
      Egyebkent elvezem a remek, szinte floridai idot, a barataimat, rokonainkat es a magyar kajat (amit persze, majd le kell koplalni kesobb). 🙂
      Tovabbi szep hetveget kivanok!

      Válasz
      • Oké, elfogadom, és csak azt akartam jelezni, hogy a magyar azzal kezdi, hogy mi nem tetszik. Magammal is harcolok sokat ezen. Először a jót észrevenni!Ez képesség szintjén ott van egy amerikainak. Döbbenet, hogy mennyire más ott az emberek hozzáállása. Csak 3 hetet voltam ott a fiammal, és a kinti segítőinktől annyit tanultam, annyira segítve éreztem magam, hogy életemben először visszavágytam egy országba. Tudtam volna ott élni. És nem a természeti dolgok, gazdagság miatt, hanem az emberek segítőkészésge volt ami vissza vonzott. Ma már itthon is megteremtettem azt a kört, ahol jó, és segítve vagyok. Már csak azt kellene megtanulnom, hogy nem csak külföldön kezdje a dolgok jó oldalával! Sikeres Tanfolyamot kívánok Neked! Edit

Vélemény, hozzászólás?

