RSS Feed

Amerikai Futball és Testünk Leföldelése

Posted on

Chike Okeafor, 33 éves, amerikai futball játékos (NFL), az Arizona Cardinals csapatából írja.

“Több, mint öt éve alszom rendszeresen leföldelve. Akkor vált ez a szokásommá, amikor a testem leföldelésének hatásosságát megtapasztaltam egy lábsérülést követően. A térdem mögött egy ín sérült meg, ezenkívül néhány mély zúzódást is szenvedtem a felkészülési szezon egyik edzésén. Ahogy feküdtem a földelt lepedőn, figyeltem a komputer monitorját, amely össze volt kötve egy valós idejű (élő képet mutató) hőkamerával. Csodálkozva láttam, ahogy a színek változása jelezte a sérülés miatti gyulladás intenzításának csökkenését nagyon gyorsan, talán mintegy tizenöt perc alatt. Alig egy óra elteltével a fájdalom drámaian csökkent. Fizikailag is éreztem a különbséget, de a pozitív változás sebessége minden várakozásomat felülmúlta.

Azon a hétvégén szerettem volna játszani és nem volt reális esély a felépülésemre. Edzőm mondta is, hogy valódi csoda lenne, ha szerepelhetnék. Mindenesetre minden nap a földelt lepedőn aludtam és a hétvégére elég jól voltam ahhoz, hogy szerepelhettem a nagy meccsen. Ez bebizonyította számomra a földelés hatékonyságát.

Azóta nem sok éjszaka volt, hogy ne leföldelve aludtam volna. Mindíg érzem a különbséget. Azokon a napokon (amikor ez elmarad) nem csak én, de feleségem is érezzük, hogy nem alszunk jól, nem pihenjük ki magunkat.

Szintén jelentős különbséget figyelek meg a mérkőzések után. Általában minden porcikája sajog az embernek – már csak az amerikai foci fizikai jellege miatt is. Most már nagyon odafigyelek arra, hogy a meccsek utáni éjszakát kivétel nélkül mindíg leföldelve töltsem, mert ez nagy mértékben csökkenti a gyulladásokat. Valahogy úgy vagyok vele, mintha a meccs utáni szokásos fájdalmas napot egyszerűen átugranám.”

About JM

Welcome to My Blog!

2 responses »

  1. Kedves Quantumrider! Kb. két órája nézegetem a honlapodat a földelés fontosságáról, rengeteg a reklám, stb.

    Csak éppen egyetlen utalást sem találok arra nézve, ez hogyan is működik? Kössem magam a konnektorhoz? Megköszönném, ha kitennél egy-két linket … Árpád

    Válasz
    • Kedves Arpad! Sajat oldalamon, sajat termekeimet mutatom be – gondolom ez nem minosul “reklamnak”. Nem ertem milyen “linkre” gondol? Ket kapcsolodo cim letezik, a honlapom es a blogom. Ott van a bal felso sarokban: “A logora kattintva a honlapunkra jutsz.” Ott reszletes informacio olvashato testunk lefoldelesevel kapcsolatosan. Udv.

      Válasz

Vélemény, hozzászólás?

