RSS Feed

Üdvözlet Magyarországról!

Posted on

Nem, nem tűntem el. Csak hát, ember tervez……!

Legalább hatvan alkalommal repültem át az Atlanti óceánt és a múltheti volt a kimagaslóan legpocsékabb “élmény”. Nem is ez igazán a baj, hanem a közvetlen folytatás.

Amikor egy évvel ezelőtt visszamentünk Amerikába, természetesen igyekeztem előre megszervezni még a távolból, amit meg lehetett. A leszállásunk után 2 órán belül már sikerült megvenni azt az új autót, amit még a Nagy Víz innenső oldaláról rendeltem meg (ebben a 2 órában benne volt a banki átutalás és a szokásos papírmunka valamint a biztosítás intézése, tehát minden). Sőt, belefért az is, hogy első útként irány a telefontársaság, ahol közöltük, hogy rettentően fáradtak vagyunk, de szükségünk van három új iPhone-ra, természetesen új telefonszámokkal. Tehát az egész tortúra két kerek órába tellett.

Néhány nappal ezelőtt idefelé nem voltak ennyire nagyratörő szükségleteim. Igazából csupán arra vagyok kényes, hogy akármerre járok is a nagyvilágban lehetőleg legyen mindíg internetkapcsolat a közelemben. A speciális kártyát már évekkel ezelőtt megvettem, csupán bele kell dugni a helyi SIM-kártyát és máris közelebb kerül a Nagyvilág. Vagyis, majdnem.

Kishazámba megérkezve meglepődve veszem észre, hogy nincs internetes kapcsolatom. Minthogy kb. harmincadik nekifutásra sem sikerül, másnap bemegyek az illetékes telefontársaság (továbbiakban TT) csicsás irodájába. Röpke félórás várakozás után segítőkész illető kezeibe kerülök. Mondom mi a probléma, érthetetlen módon nem indul a net. TT: “Igen, látom, hogy legutóbb tetszett feltenni a kártyára a meglévő 25ooFt mellé még tízezer forintot.” Én: “Igen, így van, előrelátó vagyok. Apropó, tehát most mintegy 125oo forint az egyenleg, ugy-e?”.  TT: “Egészen pontosan 35ooFt”  Én: “Bocsánat rosszul hallottam, 35oo? Talán valami tévedés? Hova lett a többi, hiszen nekem olyan kártyám van, amelyről csak akkor fogy a pénz, ha használom. Ha nem használom (márpedig ezt nem használtam), akkor nem fogyhat!”  TT: “Igen, látom, hogy nem volt használva, de a rendszer így van felállítva.” Én: “Nem értem, ha egyszer nem használom és a szerződés szerint kizárólag akkor fogyhat a pénz a kártyáról, akkor ugyebár ott kellene lennie az eredeti 125ooFt-nak”.  TT: “A Rendszer azonnal, a befizetéskor levon X ezer forintot, ha használja, ha nem.”  Én: <itt most nem akarom az Olvasó idegeit húzni – a fentiek elhangzottak legalább még háromszor>.

Én: “Tehát ismét be kell fizetnem 15oo forintot, hogy az Önök által kívánt minimális 5ooo Ft a számlán legyen?”  TT: “Igen, pontosan!”   Én: “Jó, tessék itt az 15oo forint.”  TT: “Ez így nem jó. Sajnos, minálunk 3ooo forintnál nem lehet kevesebbet befizetni.”  Én: “Az előbb az mondta, hogy 5oooFt kell lennie minimum a számlán. Ha van rajta 35oo, akkor szerintem még 15oo-t kell hozzáadnom. Nem?”   TT: “Igen, ez tulajdonképpen igaz, de sajnos nálunk 3ooo forintnál kevesebbet nem lehet befizetni!”

Ebben a pillanatban feladtam, hiszen hosszú tartózkodás vár rám Magyarországon és az idegeim fontosabbak, mint a logikátlan dolgok megértése. Mondanom sem kell ugy-e, hogy a kütyü nem működött másnap sem? Elautóztam hát egy másik nagyvárosba, egy másik telefontársasághoz, ahol a szívélyes eladó rámtukmált egy újabb kütyüt. Természetesen újabb telefonszámmal. Fizetés után derült ki, hogy Apple komputeren soha nem próbálták ki. Kicsi kurtítással, de elindult a dolog! Aztán utóhatásként kiderült, hogy tulajdonképpen a frissen kapott telefonszámmal történő internetezés borzasztóan drága. Mi a megoldás? Ugyanazon TT árul – persze más márka név alatt – olyan szolgáltatást, ami éppen nekem való. Nosza, újabb telefonszám (SIM kártya) vétel, gyors csere és voila, máris szörfözök a neten. Az öt perccel korábban megvett (drága) kártya jó lesz vésztartaléknak. Az előző nap befizetett díj pedig tanulságnak. Kíváncsiságból megkérdem a segítőkész eladót, hogy miért nem ajánlotta kapásból a számomra megfelelő USB stick/kártya kombinációt? A válasz: “Mert az utóbbin más matrica van” (márkajelzés). Hát ennyit a vásárlók megvezetéséről!

És a kezdeti nehézségekről. (Volt más is, hasonló “értelmi szintű” probléma az autóval illetve a szervizelésével, de ezt inkább hagyom). Örülük, hogy itt vagyok, de sajnos az ilyen nonszensz dolgok elfeledtetik az emberrel a legviharosabb repülőút izgalmait is. Ennél csak jobb jöhet.  🙂

About JM

Welcome to My Blog!

5 responses »

  1. Robert Kecskes

    Szia Gyula,
    Erre szokták mondani: Welcome to Hungary! Ennél biztosan jobb lesz, esetleg egy jól behűtött sör vagy/és üveg bor csodákra képes és elfelejteti ezen viszontagságokat, legalábbis remélem.
    Sajnos hasonlókat szoktam tapasztalni (lassan hetente) a rendszeres utazásaim során, amikor ismételten hazaérek kis hazánkba, már nagyon várom a látványos javulást.
    Üdv, R

    Válasz
  2. Szia! Koszonom! Szerintem sokan varjak mar a latvanyos javulast. 🙂

    Válasz
  3. Kelemen András

    Szerintem ilyenkor hiba TT-nek hívni a Telenor-t vagy T-mobile-t vagy Vodafone-t és igenis megmondani, hogy a Budapest Kossuth u. 3-as Vodafone v. T-mobile v. Telenor volt a hibás és megtenni a bejelentést fogyasztó megtévesztéséért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság telefonszámán. http://www.nfh.hu/ Amíg az emberek ezt nem csinálják mind, amíg nincs egyéni felelősségvállalás, addig folytatják. És visszamenni a boltba és az ott minden nap 8 órában dolgozó személy nevét leolvasni az asztalán kirakott névkártyájából és azzal tenni a bejelentést!

    Válasz
  4. Kelemen András

    Máskülönben előre várhatjuk, hogy ez lesz legközelebb, és legközelebb, és legközelebb, és az unokáinkkal is.

    Válasz
    • Az az igazsag, hogy ha itt elnek Magyarorszagon, akkor megtennem az Altalad javasolt lepeseket. De igy, inkabb csak probalom vedeni a magam nyugalmat.

      Válasz

Vélemény, hozzászólás?

