RSS Feed

Ma 9 órát és 35 Percet Aludtam

Posted on

Az utóbbi évek során nem aludtam valami jól. Rengeteg munka, stressz, a jól ismert kifogások. Meg is lett az eredménye, többek között az, hogy képtelen voltam napi 4-5 óránál többet aludni. Néha alig hármat, kiegészítve a nappali egy-másfél órás bóbiskolással. Már-már azt sem tudtam, hogy nappal van vagy éjjel.

Amióta leföldelve alszom (kb. egy éve) eleinte csak annyit vettem észre, hogy azonnal átlag minimum 7  és fél órát aludtam. Aztán egyre mélyebben. Nemcsak sokat aludtam, de kipihenten, tele energiával ébredtem.  50 feletti vagyok és az én koromban már teljesen természetes, hogy még azt a 4-5 órát sem alusszuk át egyhuzamban, mert legalább 3-4 alkalommal meg kell látogatni a WC-t. A jó hír, hogy ez is már a múlté.

Egy év tapasztalataként elmondhatom, hogy az idő 9o%-ban  hét és fél és nyolc óra között alszom, közelebb a nyolchoz. Ennél kevesebbet soha. Az esetek 1o%-ban pedig nyolc és kilenc órát. Már többször is előfordult velem, hogy 9 és fél órai alvás után ébredtem fel. A tegnapi nap abszolút átlagos volt számomra, semmi fizikailag megterhelő, egyáltalán semmi különös. Ma mégis “egyéni csúcsot döntöttem”, mert nem kevesebb mint 9 óra és 35 percnyi alvás (pontosabban mély alvás) után ébredtem – teljesen frissen, tele energiával. Nem is tudom mikor aludtam utoljára ekkorát, talán csecsemő koromban?

Hangsúlyozom, hogy nem “kilóra” mérem az alvást, hanem minőségre. Számomra az a fontos, hogy mélyen, pihenten ébredjek. Ne felejtsük el, hogy a rendszeres, mély alvás alapvető fontosságú az egészség szempontjából, többet ér, mint bármilyen táplálékkiegészítő vagy egyéb “bogyó”.

Egy érdekes mellékhatás (ha úgy tetszik bónusz), hogy a szemeim sarkában szépen eltűnőfélben vannak a korábbi öt évtized által odakerült ráncok. Számomra ez a látványos bizonyítéka a földelés fiatalító hatásának, amit korábbi hozzászólásomban is említettem és kutató orvosok is hangoztatnak.

About JM

Welcome to My Blog!

Vélemény, hozzászólás?

